Чергова перемога ВП «Атомремонтсервіс» та його висококваліфікованного персонала, якому не байдужа доля України, а саме про модернізацію циліндра високого тиску на енергоблоці №2 ВП ЮУАЕС.

Вже не перший рік ВП «Атомремонтсервіс» виконує ремонтні роботи на всіх майданчиках АЕС згідно з запланованими виробничими програми. Зважаючи на труднощі, які виникли в атомній енергетиці України, персонал підприємства, усвідомлюючи важливість та складність завдання, оцінивши власні можливості, попередньо вивчивши досвід впровадження технології, взявся за унікальну (спеціалізовану) роботу – капітальний ремонт циліндра високого тиску з повною заміною ротора високого тиску на новий (модернізований) та заміною проточної частини ЦВТ на нову, турбоагрегату К-1000-60/1500 АТ «Турбоатом» блока №2 ВП ЮУАЕС у період ППР-2020. Ремонт виконувався персоналом цеху з ремонту тепломеханічного обладнання ВП «Атомремонтсервіс», його специфічність полягала у тому, що реконструктивні роботи, які проводились – безпосередньо впливають на подовження терміну експлуатації основного обладнання АЕС.
Підготовка почалась у 2019 році, коли резервний ротор високого тиску, був направлений на завод-виробник АТ «Турбоатом» для модернізації за новою технологією, яка дає можливість збільшити електричну потужність на додаткові 12 Мвт електричної енергії без підвищення теплової потужності реактору. Технологія була успішно випробувана фахівцями АТ «Турбоатом» та дала очікуваний позитивний результат на АЕС «Козлодуй» (Болгарія) та Балаковська АЕС (Росія).
Запропонована технологія виконання ремонту передбачає заміну всієї проточної частини циліндру високого тиску, а саме, були встановлені нові діафрагми, соплові апарати, діафрагмові та кінцеві ущільнення, модернізований ротор високого тиску. Також була проведена модернізація систем регулювання турбіни для участі в первинному регулюванні частоти і активної потужності під час паралельної роботи в складі об’єднаної енергосистеми. При цьому був виконаний демонтаж імпеллера з послідуючим монтажем на новий ротор високого тиску, та гидравлічного регулятору швидкості з заміною на електронний.
Враховуючи, те що турбоагрегат збирається з прицезійною точністю, а саме (неспіввісність та непаралельність допускається до 0,03 мм), особливі складнощі виникли при установці нових частин (діафрагм та соплового апарату) у старий корпус ЦВТ, через що виникла необхідність додаткового переміщення корпусу циліндра високого тиску разом з підшипниковою опорою, що є саме по собі унікальною операцією. Переміщення корпусу циліндра разом з монтованими трубопроводами не виконувалось жодного разу на майданчиках АЕС України. Це потребувало серйозних розумових та фізичних зусиль та наполегливої праці всього колективу.
Роботи з реконструкції виконувались під безпосереднім контролем шеф-інженерів «Турбоенергосервіса», які мають величезний досвід з ремонту та експлуатації турбін і, які допомагали нам у вирішенні складних технічних питань та узгодженні окремих рішень з заводом виробником АТ «Турбоатом».
Особливо хочеться відзначити, що під час пуску енергоблоку №2 ВП ЮУАЕС, після виконання такого великого обсягу робіт не було необхідності у додаткових пусках турбоагрегату (для усунення зауважень з віброналагоджування), що буває вкрай рідко і під час звичайного ремонту. Завдяки цьому з’явилася можливість значно скоротити термін ремонту.
Кінцевий результат – результат роботи всього колективу, який вперше виконав унікальну роботу з ремонту та модернізації турбоагрегату та проявив високий професіоналізм, згуртованість та наполегливість під час виконання найскладніших завдань у стислі терміни.

Начальник ЦРТМО Іван ПОЛЄШКО